Samenvatting
Titel
Wat als lekker snacken ook verantwoord was? That’s a graze idea!
Uitdaging
De kaders van snacken doorbreken door consumenten ervan te overtuigen dat verantwoord snacken écht lekker kan zijn. Met een nieuwe propositie, te midden van populaire merken die dezelfde positie willen claimen.
InziCht
Smaak is driver nr.1 in snacking. Daar wil men niet op inleveren. Dus lekker moet altijd de kernboodschap zijn. Pas als de consument daarvan overtuigd is, heb je de aandacht.
Idee
Met ‘wat als…?’-vragen een spark of imagination opwekken bij consumenten. Het antwoord op de vragen is altijd een oat bite van graze die het onmogelijke mogelijk maakt.
Resultaat
In één jaar rotaties van concurrenten overtroffen, doorgebroken met penetratie en 40% (geholpen) merkbekendheid gerealiseerd. De beste introductie uit 2021 volgens het marktonderzoeksinstituut IRI.
Waarom Effie-waardig?
We hebben een merk dat sterk afhankelijk is van on-the-go consumptie succesvol in de markt gezet, ondanks concurrentie van gevestigde merken én reis- en samplingbeperkende COVID-maatregelen.