Terug naar cases overzicht

De OHRA Kilometerverzekering.

Succesvolle Introducties - Effie Awards 2022

OHRA - car crash-print.jpg
OHRA - car crash-print.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

OHRA

Bureau

Joe Public Take-Away Advertising
Colorbleed Studio's
Holy Fools
Mindshare Netherlands
Brandgurus

Samenvatting

Titel

De OHRA Kilometerverzekering.

Uitdaging

In een dalende, verliesgevende markt wil OHRA haar autoverzekeringsbusiness laten groeien door een nieuwe manier van verzekeren te introduceren.

InziCht

Post-Corona is de rol van de auto veranderd en worden er beduidend minder kilometers gereden vanwege thuiswerken. OHRA speelt hier als eerste verzekeraar op in en introduceert de Kilometerverzekering, waarmee minder rijden wordt beloond met een lagere premie.

Resultaat

De introductie vormt de kick-off van OHRA’s nieuwe merkcampagne. De commercial ‘Maffia’ jaagt de verkoop van de Kilometerverzekering aan tot grote hoogte. Er wordt 4 keer zoveel van verkocht als gepland, waardoor OHRA met 11% groeit in een markt die stilstaat. OHRA haalt hiermee het hoogste marktaandeel in 7 jaar.

Waarom Effie-waardig?

OHRA schiet met de nieuwe campagne tweemaal in de roos. De introductie van de Kilometerverzekering is een groot succes. En de nieuwe merkcampagne slaat direct aan en overtreft zelfs haar succesvolle voorganger.

OHRA - car crash-print.jpg

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland