Terug naar cases overzicht

Good Times in your pocket

Branded Customer Experience - Effie Awards 2022

McDonalds_Effie_BCE_2022_kv.jpg
McDonalds_Effie_BCE_2022_kv.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

McDonald's Nederland BV

Bureau

TBWA\NEBOKO
OmnicomMediaGroup Nederland B.V.
DDB Unlimited B.V.

Samenvatting

Titel

Good Times in your pocket

Uitdaging

Ontwikkel een digitale aanpak om te bewegen van ongerichte transactionele campagnes naar een always on persoonlijke aanpak, met data en technologie als fundament. 

InziCht

McDonald’s wil spontane geluksmomentjes creëren. Waar wordt die spontaniteit nu persoonlijker en toegankelijker dan met je smartphone, je toegang tot leuke en betaalbare ervaringen, altijd dichtbij in je broekzak.

Idee

Met de app als motor van het ecosysteem en het merk als emotionele lens verdiepen we de relatie van doelgroepen met McDonald’s. Good Times in your pocket, vanuit Fun, Value en Gemak voor jou.

Resultaat

McDonald’s weet in een paar jaar tijd van 0 naar nu meer dan 3 miljoen klanten digitaal aan zich te binden. De merkvoorkeur onder de app-doelgroep groeit met 18%. Met ruim 1 miljoen maandelijks actieve gebruikers is de app de grootste aanjager van omzetgroei.

Waarom Effie-waardig?

McDonald’s verruilt de massale promotionele conventies van de categorie voor een gerichte value strategie vanuit de eigen app. De synergie tussen een data-gedreven, persoonlijke aanpak en de emotionele kracht van een merkervaring vol fun en value creëert een vliegwiel voor merkvoorkeur en -groei.

Met verrassend plezier, leuke aanbiedingen, digitale events en gemak leert McDonald's zijn digitale gasten steeds beter kennen en komen ze vaker. De korte-termijn, transactionele aanpak is ingeruild voor 3,3 miljoen relaties, inclusief 84% van de kerndoelgroep, ter waarde van jaarlijks ruim 30 miljoen euro incrementele omzet.

McDonalds_Effie_BCE_2022_kv.jpg

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland