Terug naar cases overzicht

Lay's Iconic Restaurant Flavours

Succesvolle Introducties - Effie Awards 2022

EFFIE -01-1_1.jpg
EFFIE -01-1_1.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

Lay’s (PepsiCo)

Bureau

Fitzroy Amsterdam
OMD Nederland
King George
Native Nation

Samenvatting

Titel

Lay's Iconic Restaurant Flavours

Uitdaging

Versterk de positie van Lay's in een zeer concurrerende markt met een succesvolle nieuwe smaakintroductie. Zodat na jaren van stagnatie de omzet en het marktaandeel weer significant zal groeien.

InziCht

Gedurende de corona lockdowns verlangden mensen naar de gezelligheid van buitenshuis eten en de gezamenlijke ervaring van de smaak van hun favoriete restaurants.

Idee

Lay’s gaat een unieke samenwerking aan met drie geliefde restaurants en introduceert smaken die zijn geïnspireerd op hun beroemdste gerechten: Lay’s Iconic Restaurant Flavours.

Resultaat

De meest succesvolle innovatie binnen Food in 2021 en de meest succesvolle Lay's campagne van het afgelopen decennium in Nederland.

Waarom Effie-waardig?

Door een extreem relevante, niet te kopiëren smaakintroductie is Lay’s weer de onbetwiste leider van de categorie. Een voorbeeld van krachtige co-branding die consumenten weet te raken én bewegen. 

EFFIE -01-1_1.jpg

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland