Terug naar cases overzicht

Level up met HiPRO

Succesvolle Introducties - Effie Awards 2022

Header Image HiPRO - Awards.png
Header Image HiPRO - Awards.png

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

Danone Nederland B.V.

Bureau

Endeavour
MediaCom | Greenhouse

Samenvatting

Titel

Level up met HiPRO

Uitdaging

Het succesvol introduceren van het internationale Performance Proteïne Zuivel productconcept Danone HiPRO in Nederland vanuit de strategie van WAARDE CREATIE.

InziCht

Danone HiPRO verbreed de doelgroep voor Performance Proteïne Zuivel tot CASUAL SPORT AND HEALTH ENTHUSIASTS, i.t.t. de bestaande concurrentie, om het waardepotentieel van deze productgroep te vergroten.

Idee

Een non-conformistische 100% digitale communicatiecampagne volgens de universeel relevante verhaallijn van de Hero’s Journey die de doelgroep activeert en overtuigd van de waarde van HiPRO.

Resultaat

Een verdubbeling in WAARDECREATIE voor de categorie Performance Proteïne Zuivel door introductie Danone HiPRO. 33% marktaandeel in het introductiejaar. 3e plaats IRI top 20 succesvolle introducties ondanks de lage aankoopprijs per item.

Waarom Effie-waardig?

De verbrede doelgroep definitie (CASUAL SPORT/HEALTH ENTHUSIASTS) vanuit Danone voor Performance Proteïne Zuivel vertegenwoordigde significant potentieel om dit zuivel segment in waarde te laten groeien. Deze potentie werd optimaal benut vanuit een 100% uitgewerkt digitale campagne die het traditionele share-of-voice denken doorbrak. Hierbij werd de funnel van awareness tot participatie volgens de Hero’s Journey sequentieel effectief geactiveerd met een totaal mediabudget < 550k / SOV 18%. HiPRO verdubbelde de groei van de categorie Performance Proteïne Zuivel en HiPRO werd binnen supermarkten een verkoophit en veroverde binnen een jaar een derde van de markt.

Header Image HiPRO - Awards.png

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland