Terug naar cases overzicht

The Mystery of the Budokan.

Impactvolle Proposities - Effie Awards 2022

Key visual The Mystery of the Budokan_0.jpg
Key visual The Mystery of the Budokan_0.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

Internationale Judo Federatie

Bureau

2Basics BV

Samenvatting

Titel

The Mystery of the Budokan.

Uitdaging

Elke sportfederatie zit met dezelfde uitdaging; Hoe en op welke manier zorgen zij ervoor dat ze ‘hun’ sport, tussen alle moordende concurrentie, relevant en aantrekkelijk houden bij jonge doelgroepen.

InziCht

Kinderen van 8-14 jaar houden van verhalen en uitdaging om te ontwikkelen. Voor Gen Z & Alpha zijn online en offline steeds meer één wereld. Gaming kan je dus inzetten ter uitbreiding van hun realiteit.

Idee

De meest educatieve game (Minecraft) en de meest educatieve sport (judo) laten we samen komen in een uitdagende wereld waarmee ze voor het eerst in aanraking met judo, haar waarden en het plezier van judo.

Resultaat

In de eerste 5 maanden werd de Judo Minecraft wereld 954.829 gedownload én gespeeld. Tot 30 juni 2022 is dat 1.938.050 en dat aantal groeit nog elke maand. Van alle spelers zijn 91% niet judoka’s.

Waarom Effie-waardig?

IJF toonde innovatieve karakter door als eerste sportfederatie een plek te veroveren op Minecraft. Met een aantrekkelijke nieuwe propositie wist IJF een nieuw kanaal te ontsluiten om haar doelgroep te verbinden met de sport en daadwerkelijk gebruik te stimuleren. Hiervoor wist IJF bijna 2.000.000 kinderen een eerste kennismaking te geven met judo en haar maatschappelijke waarden. Het introduceren van een nieuwe virtuele propositie die meteen resulteerde in daadwerkelijk gebruik en zo’n 2 miljoen leads laat zien hoe effectief de blend tussen offline en online kan zijn voor ogenschijnlijk tegenstrijdige werelden.

Key visual The Mystery of the Budokan_0.jpg

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland