Terug naar cases overzicht

That's a Graze idea! De introductie van Graze in Nederland.

Succesvolle Introducties - Effie Awards 2022

OAT BITES - choc vanilla.jpg
OAT BITES - choc vanilla.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

Graze, Unilever

Bureau

De Combinatie van Factoren
Mindshare.Greenhouse
Glasnost

Samenvatting

Titel

Wat als lekker snacken ook verantwoord was? That’s a graze idea!

Uitdaging

De kaders van snacken doorbreken door consumenten ervan te overtuigen dat verantwoord snacken écht lekker kan zijn. Met een nieuw merk, te midden van populaire merken die dezelfde positie willen claimen.

InziCht

Smaak is driver nr.1 in snacking. Daar wil men niet op inleveren. Dus lekker moet altijd de kernboodschap zijn. Pas als de consument daarvan overtuigd is, heb je de aandacht.

Idee

Met ‘wat als…?’-vragen een spark of imagination opwekken bij consumenten. Het antwoord op de vragen is altijd een zoete of hartige snack van graze die het onmogelijke mogelijk maakt.

Resultaat

In één jaar 40% (geholpen) merkbekendheid en €2.5 miljoen business gerealiseerd. De beste introductie uit 2021 volgens het marktonderzoeksinstituut IRI.

Waarom Effie-waardig?

We hebben een merk dat sterk afhankelijk is van on-the-go consumptie succesvol in de markt gezet, ondanks concurrentie van gevestigde merken én reis- en samplingbeperkende COVID-maatregelen.

OAT BITES - choc vanilla.jpg

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland