Samenvatting
Titel
Sociale incasso levert meer op
Uitdaging
GGN wil groeien in een bestaande, traditionele en zelfs krimpende incassomarkt door het neerzetten van een nieuwe norm binnen de incassobranche die moet zorgen voor nieuwe instroom van klanten en van GGN de meest gewilde partij maken.
InziCht
Het besef neemt toe dat de traditionele aanpak van incasso- en gerechtsdeurwaarders sociaal maatschappelijk en commercieel niet wenselijk is. GGN wil sociaal incasseren verheffen tot de nieuwe norm en opdrachtgevers overtuigen dat het ook leidt tot een hoger betalingspercentage. Het ontbreekt echter aan bekendheid van de sociale werkwijze van GGN.
Idee
Een campagne gericht op zakelijke doelgroepen maar in lijn met de nieuwe sociale koers, verteld uit het oogpunt van de klant met betalingsachterstand. Symbolisch gevisualiseerd door een opvallende point-of-view, waarbij we met klanten meekijken door een spionnetje in hun voordeur.
Met inzet van echte medewerkers, echte voorbeelden en echte oplossingen maken we duidelijk dat je als zakelijke opdrachtgever maatschappelijk en financieel resultaat boekt en als klant niet in de problematische schulden terecht komt. Een daadkrachtige belofte die wordt samengevat in de afsluitende pay-off: GGN. Sociale incasso levert meer op.
Resultaat
Commercieel resultaat:
Stijging van de instroom van zakelijke opdrachtgevers en marktaandeel gedurende de campagne maanden april en mei 2022 (t.o.v. april/mei 2021):
- Instroom nieuwe opdrachtgevers +36% en +53%.
- Marktaandeelindex 129 en index 149.
En +17% nieuwe opdrachtgevers t.o.v. de drie maanden voorafgaand aan de campagne.
Marketing- en communicatieresultaten:
Significante stijging in merkoverweging (+48%), bekendheid (gestegen naar de #1 positie), imago en merkonderscheid (+48%).
Waarom Effie-waardig?
Een a-typische adverteerder toont het lef om een nieuw geluid te laten horen binnen een traditionele branche, met een opvallende en efficiënte campagne én een bescheiden budget. Met een voor B-t-B verrassende mediastrategie wordt een groot effect gerealiseerd. Inzet van korte TV- en radiospots en online video’s leiden binnen twee maanden tot een significante stijging in bekendheid, merkoverweging en relevante merkwaarden. In die periode stijgt ook de instroom van nieuwe zakelijke opdrachtgevers én marktaandeel. De campagne levert dus iedereen veel op: klanten met een betalingsachterstand, opdrachtgevers en GGN zelf.