Samenvatting
Titel
Lay's Iconic Restaurant Flavours
Uitdaging
Versterk de positie van Lay's in een zeer concurrerende markt met een succesvolle nieuwe smaakintroductie. Zodat na jaren van stagnatie de omzet en het marktaandeel weer significant zal groeien.
InziCht
Gedurende de corona lockdowns verlangden mensen naar de gezelligheid van buitenshuis eten en de gezamenlijke ervaring van de smaak van hun favoriete restaurants.
Idee
Lay’s gaat een unieke samenwerking aan met drie geliefde restaurants en introduceert smaken die zijn geïnspireerd op hun beroemdste gerechten: Lay’s Iconic Restaurant Flavours.
Resultaat
De meest succesvolle innovatie binnen Food in 2021 en de meest succesvolle Lay's campagne van het afgelopen decennium in Nederland.
Waarom Effie-waardig?
Door een extreem relevante, niet te kopiëren smaakintroductie is Lay’s weer de onbetwiste leider van de categorie. Een voorbeeld van krachtige co-branding die consumenten weet te raken én bewegen.