Terug naar cases overzicht

Hoe je met Zaterdag de harten van Nederland verovert

Merkcampagnes - Effie Awards 2022

Keyvisuals_EFFIE inzending SKODA (1).jpg
Keyvisuals_EFFIE inzending SKODA (1).jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

ŠKODA Nederland

Bureau

Selmore Creative Agency
MediaCom Nederland

Samenvatting

Titel

Hoe je met Zaterdag de harten van Nederland verovert

Uitdaging

De ruime, praktische modellen van ŠKODA zijn Nederlanders echt op het lijf geschreven. Maar ŠKODA blijft de rationele keuze. Om te kunnen groeien, moeten we onze doelgroep in het hart raken. Hoe dan?

InziCht

Veel mensen - ook zakelijke leaserijders - laten hun autokeuze sterk afhangen van wat ze er in het weekend mee doen. En in dat weekend is die auto vooral een gebruiksvoorwerp, geen showmodel. 

Idee

We claimen de Zaterdag en bouwen dat uit tot integraal merkplatform. Modellen krijgen een belangrijke bijrol. ŠKODA groeit als merk van praktische oplosser, via hulpbieder naar emotionele verbinder.

Resultaat

ŠKODA wordt in de loop der jaren een geliefder merk. De overweging groeit op alle relevante autokenmerken (CEP’s). En dat betaalt zich uit in een hoog marktaandeel. Het merk dendert de top 5 binnen. 

Waarom Effie-waardig?

We hebben een relevant lokaal merk weten te bouwen in een internationale context. Waarbij we trouw zijn gebleven aan onze strategie om de functionele kenmerken van de modellen van ŠKODA te emotionaliseren vanuit het merk. De Zaterdag is een rijk creatief domein van waaruit we niet alleen campagnes ontwikkelen maar waar we ook onze sponsoring, acties, modelintroducties, dealers, activaties en services aan verbinden. Dat heeft ertoe geleid dat we in 6 jaar tijd van een grijze middenmoter een top 5 automerk in Nederland zijn geworden.

Keyvisuals_EFFIE inzending SKODA (1).jpg

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland