Terug naar cases overzicht

Hoe een nieuwe merkambassadeur en snackable content Duyvis weer op de borreltafel kregen.

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2022

Keyvisual_Duyvis_300DPI_1.jpg
Keyvisual_Duyvis_300DPI_1.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

Duyvis PepsiCo Nederland

Bureau

DDB Unlimited

Samenvatting

Titel

Hoe een nieuwe merkambassadeur en snackable content Duyvis weer op de borreltafel kregen.

Uitdaging

Duyvis heeft de afgelopen jaren een flink jasje uitgedaan. Het marktaandeel coated daalde flink. Zaak dus om de awareness te verhogen en Duyvis weer op de kaart te zetten als de #1 in coated nuts!

InziCht

Om Duyvis weer volop in de borrelschaaltjes te krijgen, moest er ingezet worden op smaak en kwaliteit. Herkenbaar op de typische Duyvis manier voor oud, en aansprekend voor jong.

Idee

Een nieuwe merkambassadeur die overal binnen kan vallen en het enthousiasme van het merk overbrengt. Zodat mensen er weer van overtuigd worden om ‘Why nut?’ te zeggen tegen de krokante Duyvis nootjes.

Resultaat

Voor het eerst in 3 jaar groeide het coated marktaandeel, met maar liefst +7,1%-punt! Geholpen door de groei in penetratie (4,3%-punt) en meer gevulde schaaltjes het jaar door (frequentie: +4,2%).

Waarom Effie-waardig?

Het lukt maar weinig merken om binnen een jaar in een dalende categorie de omdraaiing te maken en zelfs 7,1%-punt groei aan marktaandeel te winnen. Helemaal wanneer Duyvis ten opzichte van de grootste concurrent, private labels, gemiddeld een euro duurder is. Daarbij kwam dat het mediabudget en de promodruk lager lagen dan voorgaande jaren. Een ijzersterke combinatie van strategie en big idea, die niet alleen heel Nederland in de breedte aanspraken, maar ook op relevante wijze aansloten bij de jongere subdoelgroep heeft dan ook het verschil gemaakt. Effie… Why nut?

Keyvisual_Duyvis_300DPI_1.jpg

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2022

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland