Samenvatting
Titel
Hoe de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zuivelland Nederland in beweging zet naar nóg meer plantaardig
Uitdaging
Zuivelland Nederland ervan overtuigen dat minder vlees én zuivel het lekkerste en makkelijkste is dat zij zelf kunnen doen voor een beter klimaat.
InziCht
Door zuivel toe te voegen aan de bekende en breed ondersteunde Week Zonder Vlees campagne die we een persoonlijk karakter geven, creëren we aandacht waar zuivelland Nederland niet omheen kan.
Idee
De jaarlijkse campagne Nationale Week Zonder Vlees krijgt de toevoeging ‘& Zuivel’ om zo alle Nederlanders uit te dagen om minder vlees én zuivel te consumeren. We laten ze op een laagdrempelige manier de plantaardige keuken ontdekken door het bieden van informatie en inspiratie.
Resultaat
Met een recordaantal van 80 partners werd de campagne groter dan ooit: we bereikten 63% van Nederland. 2,7 miljoen Nederlanders deden mee, waarvan 87% van plan is structureel minder vlees te blijven eten.
Waarom Effie-waardig?
De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel laat zien hoe door slimme aanpassingen aan een bestaande succesvolle campagne, we Nederland niet alleen overtuigen minder vlees te eten, maar ook de impact van zuivel bekendheid krijgt. Dat doen we door de campagne persoonlijker te maken, (commerciële) partners te verenigen en deelnemers op een laagdrempelige manier te informeren en inspireren op het gebied van plantaardig eten. Zo veranderen miljoenen Nederlanders hun eetpatroon structureel en maken we echt verschil voor het klimaat. Niet alleen tijdens de week, maar (juist) ook op lange termijn!