Samenvatting
Titel
Good Times in your pocket
Uitdaging
Ontwikkel een digitale aanpak om te bewegen van ongerichte transactionele campagnes naar een always on persoonlijke aanpak, met data en technologie als fundament.
InziCht
McDonald’s wil spontane geluksmomentjes creëren. Waar wordt die spontaniteit nu persoonlijker en toegankelijker dan met je smartphone, je toegang tot leuke en betaalbare ervaringen, altijd dichtbij in je broekzak.
Idee
Met de app als motor van het ecosysteem en het merk als emotionele lens verdiepen we de relatie van doelgroepen met McDonald’s. Good Times in your pocket, vanuit Fun, Value en Gemak voor jou.
Resultaat
McDonald’s weet in een paar jaar tijd van 0 naar nu meer dan 3 miljoen klanten digitaal aan zich te binden. De merkvoorkeur onder de app-doelgroep groeit met 18%. Met ruim 1 miljoen maandelijks actieve gebruikers is de app de grootste aanjager van omzetgroei.
Waarom Effie-waardig?
McDonald’s verruilt de massale promotionele conventies van de categorie voor een gerichte value strategie vanuit de eigen app. De synergie tussen een data-gedreven, persoonlijke aanpak en de emotionele kracht van een merkervaring vol fun en value creëert een vliegwiel voor merkvoorkeur en -groei.
Met verrassend plezier, leuke aanbiedingen, digitale events en gemak leert McDonald's zijn digitale gasten steeds beter kennen en komen ze vaker. De korte-termijn, transactionele aanpak is ingeruild voor 3,3 miljoen relaties, inclusief 84% van de kerndoelgroep, ter waarde van jaarlijks ruim 30 miljoen euro incrementele omzet.