Samenvatting
Titel
De OHRA Kilometerverzekering.
Uitdaging
In een dalende, verliesgevende markt wil OHRA haar autoverzekeringsbusiness laten groeien door een nieuwe manier van verzekeren te introduceren.
InziCht
Post-Corona is de rol van de auto veranderd en worden er beduidend minder kilometers gereden vanwege thuiswerken. OHRA speelt hier als eerste verzekeraar op in en introduceert de Kilometerverzekering, waarmee minder rijden wordt beloond met een lagere premie.
Resultaat
De introductie vormt de kick-off van OHRA’s nieuwe merkcampagne. De commercial ‘Maffia’ jaagt de verkoop van de Kilometerverzekering aan tot grote hoogte. Er wordt 4 keer zoveel van verkocht als gepland, waardoor OHRA met 11% groeit in een markt die stilstaat. OHRA haalt hiermee het hoogste marktaandeel in 7 jaar.
Waarom Effie-waardig?
OHRA schiet met de nieuwe campagne tweemaal in de roos. De introductie van de Kilometerverzekering is een groot succes. En de nieuwe merkcampagne slaat direct aan en overtreft zelfs haar succesvolle voorganger.