Terug naar cases overzicht

AfterPay - Make your wishlists come true

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2022

APAY-2100022_BrandCampaign_Social_Static_BERT_T5.jpg
APAY-2100022_BrandCampaign_Social_Static_BERT_T5.jpg

In deze case

Samenvatting

Opdrachtgever

AfterPay

Bureau

Wunderman Thompson

Samenvatting

Titel

AfterPay - Make your wishlists come true

Uitdaging

In een uiterst competitieve fintech omgeving het aantal betalingen met de AfterPay service boosten bij e-commerce websites van partners.

InziCht

80% van de winkelmandjes wordt opgeheven. De onderliggende twijfel bij consumenten maakt het leven minder verrijkend. Wat als we deze twijfel konden wegnemen zodat mensen hun inspiratie konden volgen?

Idee

Een aspirationele campagne die onze handelaars in het spotlicht zet en die onze inspirerende ‘Make Your Wishlists Come True’ boodschap connecteert met hun website.

Resultaat

20,5% méér AfterPay-betalingen bij (zakelijke) partners die deel uitmaakten van de campagne in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en een gemiddelde toename met 18% van AfterPay-betalingen bij alle handelaars tijdens de campagneperiode.

100,56% méér AfterPay app downloads in vergelijking met vorig jaar.

Waarom Effie-waardig?

Een inventieve strategie gebaseerd op data-ondersteunde consumenteninzichten, waarbij creatie en media hand in hand gaan voor een directe impact op de business. Mediabestedingen met uitstekende resultaten.

APAY-2100022_BrandCampaign_Social_Static_BERT_T5.jpg

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland