Terug naar cases overzicht

Wish Maps

Maatschappelijke Impact - Effie Awards 2018

Effie_18_Wish Maps.jpg
Effie_18_Wish Maps.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Make-a-Wish Nederland

Bureau

Weber shandwick
Capitola

Samenvatting

Samenvatting

'Wish Maps' laat zien hoe je met een simpele oplossing en weinig budget maatschappelijke en commerciële impact maakt dankzij de geïntegreerde inzet van concept, strategie, creatie, communicatie en PR. 

Effie_18_Wish Maps.jpg

Juryrapport

Ambitie

Make-A-Wish Nederland laat de allerliefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte uitkomen. Dat doet de organisatie al dertig jaar, jaarlijks worden circa 600 wensen vervuld. Maar de opbrengsten (donaties) liepen de laatste jaren terug, volgens onderzoek vanwege compassion fatigue en doordat mensen zich te weinig betrokken voelden bij de organisatie.

Met name die laatste reden trok Make-A-Wish zich aan: doneren voor het realiseren van kinderwensen moest een ‘dichtbij-mijn-bed-show’ worden. De organisatie stelde zich ten doel de problematiek laagdrempelig zichtbaar te maken, in de hoop daarmee langdurige betrokkenheid van donateurs te winnen.

Strategie

Het inzicht is goed: mensen komen in actie, mits ze zich betrokken voelen bij het probleem en een oplossing binnen handbereik zien. In de sterke fondsenwervingsstrategie (≠ strategie voor maatschappelijke verandering) richtte Make-A-Wish zich op het bijna voelbaar maken van de relatie tussen donateur en ziek kind....

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland