Samenvatting
Samenvatting
Thuisbezorgd.nl heeft met de ‘Tijd voor Thuisbezorgd.nl’-campagne zijn marktleiderschap verder uitgebouwd en daarmee het merk neergezet als dé maaltijdbezorger voor iedereen in Nederland (en Europa). De uitstekende resultaten op merk- en salesniveau bewijzen dat deze herpositionering van het merk (als positieve en optimistische keuze) uitermate succesvol is. De campagne is daarnaast een schaalbaar en bewezen fundament voor consistente merkcommunicatie in alle landen waar Takeaway.com actief is, voor nu en in de toekomst.

Juryrapport
Ambitie
Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Takeaway.com, is marktleider in een stevig groeiende markt. Concurrentie ondervindt dit grootste online bestelplatform voor eten in Europa van andere online marktplaatsen (zoals Deliveroo en Uber Eats) en van restaurant(keten)s met een eigen bezorgmodel (zoals New York Pizza, Domino’s). Belangrijkste doel voor thuisbezorgd.nl was om de marktleiderpositie uit te breiden. Daarnaast wilde het platform de merkbekendheid verbeteren, bij zowel consument als restaurant.
Dit leidde tot ogenschijnlijk niet al te ambitieuze communicatiedoelstellingen in bekendheid en penetratie. Zonder nulmeting helaas (en trouwens: penetratie is toch een commerciële en geen communicatiedoelstelling?). Daarnaast moest het aantal bestellingen met 25% toenemen en moesten omzet en winstgevendheid harder gaan groeien, ook weer zonder kwantificering.
Strategie
Het inzicht is sterk: positiviteit creëren helpt bij de acceptatie. De perceptie is dat mensen alleen eten laten...