Samenvatting
Samenvatting
kleertjes.com was onbekend in online kinderkledingland en dreigde onder te sneeuwen te midden van de internetreuzen. Daarnaast was er weinig financiële ruimte om de strijd aan te gaan. Met de keuze voor een strategie die conversie en branding op een natuurlijke wijze aan elkaar koppelt, vanuit het perspectief van de moeder, wisten we een unieke positie te bemachtigen. Met een minimaal budget van 319.000 euro en de herkenbare vraag Wat trek je ze morgen aan? raakten we moeders in hun hart en realiseerden we een omzetstijging van 33%.
Juryrapport
Ambitie
Om de context gelijk goed te duiden, afficheert kleertjes.com deze case als ‘Klein Duimpje en de Internetreuzen’. Kleertjes.com, in 2003 gestart op een zolderkamertje, heeft zich in vijftien jaar ontwikkeld tot een webwinkel met een jaaromzet van circa 25 miljoen, zonder enige vorm van campagnevoeren (behalve SEA). Hoewel de offline winkels terrein verloren, moest kleertjes.com opboksen tegen grote partijen als bol.com, H&M, Wehkamp en Zalando, partijen met een veel hoger communicatiebudget. Dat het daar niet voor terugdeinst, bewijst de ambitie om in 2024 de 100 miljoen omzetgrens te passeren.
Deze campagne moest een forse stijging bewerkstelligen van onder meer naamsbekendheid, reclamebekendheid en websitebezoek. Daarnaast wilde kleertjes.com een omzetstijging van 10% ten opzichte van dezelfde twee weken in 2017 en minimaal gelijkblijvende omzet per sessie en bonbedrag.
Strategie
Op basis van het inzicht dat het leven met kinderen altijd ‘heerlijk onvoorspelbaar’ is,...