Samenvatting
Samenvatting
Met een combinatie van oerdegelijke marketing en onorthodox creatief denken haalt Zorg en Zekerheid onwaarschijnlijk veel impact uit een bescheiden budget. Ze heeft een all-time high instroom van verzekerden gerealiseerd met een groot aandeel jongeren. Overall is Zorg en Zekerheid in 2017 de kleine grote winnaar in de zorgverzekeringsmarkt. Reden genoeg om dit jaar opnieuw een reeks Six Minute Stories uit te brengen (met o.a. Herman Koch, Anna Drijver, en Tim den Betsen); we zenden weliswaar in als een korte termijn case maar dit is beslist geen korte termijn denken!
Juryrapport
Ambitie
Zorg en Zekerheid is een relatief kleine, regionale speler in de zorgverzekeringsmarkt: 2,6% marktaandeel landelijk, 20,2% regionaal (vooral Zuid-Holland). De verzekeraar wilde meer instroom van de groep 20-35-jarigen, want het klantenbestand was flink aan het vergrijzen. Met een SOV van 2,5% in landelijke media tijdens het gevecht om de switchers in Q4 viel er echter op dit vlak weinig te halen voor Zorg en Zekerheid. Toch werd de lat eind 2017 hoog gelegd: 28.500 nieuwe instromers van wie 6.500 jongeren. Dat is 35% meer dan in 2016 en 43% meer jongeren. Merkdoelstellingen werden eveneens geformuleerd, omdat behoud van de sterke merkpositie voor de ‘thuisregio’ van groot belang is.
Strategie
Aan de basis van de strategie staat het inzicht dat, om nieuwe generaties te kunnen vangen, er geen tijd gevráágd moet worden maar gegéven. De concurrentie op digital engagement is immers al moordend, en de fear of missing out wakkert de stress extra aan. Zo richtte de strategie zich...