Samenvatting
Samenvatting
Albert Heijn geeft antwoord op de vraag die elke marketeer bezighoudt: hoe verdien je aandacht van een nieuwe generatie die geen tv meer kijkt? Met veel durf wordt het meest ambitieuze contentplatform gecreëerd in supermarktland: Appie Today, de social zender van Albert Heijn. Een vernieuwende en uitgekiende contentaanpak met populaire en verdiepende formats waar de doelgroep graag steeds weer naar kijkt. Culture First. Albert Heijn bereikt als brand publisher een miljoenenpubliek, waarmee op zowel aandacht, merk als ROI uitstekende resultaten worden geboekt. Everybody Appie.
Juryrapport
De Leffie zet inzenders die durf tonen op het podium. Met deze prijs worden cases beloond die getuigen van een vernieuwende aanpak, gedurfde keuzes, experimenten of pionierswerk. De eis om effectiviteit aan te tonen is daarom minder hard, bijvoorbeeld omdat het daar te vroeg voor is. De hoofdjury heeft dit jaar Appie today aangewezen als winnaar van de Leffie.
Ambitie
Voor Albert Heijn speelt het online domein een steeds grotere rol bij het aantrekken en binden van nieuwe klanten. In de communicatie heeft Albert Heijn al een shift gemaakt van ‘leuk’ naar ‘maatschappelijk relevant’, maar om millennials te bereiken moet op meer fronten uit een ander vaatje getapt worden.
Om die reden herdefinieerde de supermarktketen de begrippen bereiken, boeien en binden en legde de ambitie neer om niet als supermarkt maar als sociale zender te gaan denken, en niet meer van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen. Dat resulteerde begin 2017 in het contentplatform Appie Today. Hiermee wilde...