Terug naar cases overzicht

Van creditcard naar securitycard

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Van creditcard naar securitycard.jpg
Effie_16_Van creditcard naar securitycard.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Mastercard

Bureau

FCB Amsterdam
Carat

Samenvatting

Samenvatting

Nederlanders zijn zekerheidszoekers. Daarom verzekeren we ons voor van alles en is de creditcard nooit populair geworden. Onze voorzichtige, spaarzame cultuur hebben we gebruikt om cultuurgebonden gedrag te doorbreken. Door de Mastercard als verzekeringsproduct te herpositioneren, is de campagne erin geslaagd om aan creditcard-gebruikers een zekerheidsgevoel te geven. De spontane bekendheid van de Mastercard is spectaculair gestegen en deze is zeer dwingend gekoppeld aan de vernieuwde kernpropositie, waardoor onze profilering als securitycard een boost heeft gekregen en het aantal e-commerce transacties van de Mastercard steeg met maar liefst 55%. 

Effie_16_Van creditcard naar securitycard.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland