Terug naar cases overzicht

Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.jpg
Effie_16_Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Jumbo Supermarkten

Bureau

Alfred
Vijf890
UM
Telegraaf Media Groep

Samenvatting

Samenvatting

In 2015 staat Jumbo voor een mission impossible: haar recordomzet van WK 2014 evenaren met een actie rondom het veel minder populaire wielrennen. Het kampioensgevoel van Joop Zoetemelks gele trui moet latente Nederlandse trots aanwakkeren en collectief enthousiasme voor de Tour voeden. Met een flinke portie lef en een zorgvuldig geregisseerde softlaunch weet Jumbo een ware hype te ontketenen. Door als enige supermarkt de Tour te omarmen, creëert Jumbo haar eigen groeimarkt en weet het in een stille sportzomer zelf de gele trui te pakken: 10 miljoen euro extra omzet per week. 

Effie_16_Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland