Samenvatting
Samenvatting
Deze case vormt een Sterk staaltje van Opel. Met een unieke campagne heeft Opel effectief aan merk- en marktposities gewerkt binnen alle divisies die belangrijk zijn in een lokale markt. Opel durfde zijn eigen kwaliteit voorop te stellen en vertaalde dit in een ijzersterke en lang houdbare creatie: Sterk staaltje Opel. Met een opvallende illustratieve stijl zonder autofotografie en met concrete proposities, brak Opel met de categoriecommunicatie en creëerde een gele draad door alle activaties heen. Een unieke communicatieaanpak binnen automotive. Met resultaat: Nederland weet de Opel-dealer weer te vinden!
Juryrapport
juryrapport
Een prachtige case waarin consistent is gecommuniceerd met een mer-à-boire aan middelen die dankzij blij makende copy en design een geïntegreerd geheel zijn gebleven. Op account, strategie en creatie is, zo lijkt het, alles uit de kast gehaald om Opel-fans te bewegen naar de dealers te gaan. In de strategie zijn dappere keuzes gemaakt, mind you: in de context van doorgaans strak gereguleerde internationale communicatie-dictaten.
Dit is een langjarige effectieve gedragscampagne, gericht op sales en after-sales, met als bijvangst een flinke stijging in de kwaliteitsperceptie. De doelstellingen waren ambitieus en er is op allemaal fantastisch geleverd. Waar twijfel over bestaat is het effect van de introductie van de nieuwe Opel Astra, de populairste Opel. De traffic die daarvan het gevolg is geweest, heeft zeker effect gehad op het campagne-resultaat. Dat aspect blijft helaas onderbelicht in de onderbouwing. Niettemin getuigt de spurt naar boven op een groot aantal...