Terug naar cases overzicht

SPA: Op het leven

Merkcampagnes - Effie Awards 2016

Effie_16_SPA, Op het leven.jpg
Effie_16_SPA, Op het leven.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Spadel Nederland

Bureau

Darwin BBDO
Initiative
J. Walter Thompson Amsterdam

Samenvatting

Samenvatting

De gezondheidstrend laat mensen meer water drinken. Spa wil daarvan profiteren en het volume vergroten. Dat lijkt een gemakkelijke opdracht. Maar in een markt vol prijspromoties en consumenten die water zien als een commodity is dat een bijzonder ambitieuze doelstelling. Spa gaat tegen alle conventies in de markt in, en besluit om alleen nog maar te communiceren vanuit de masterbrandstrategie met de nieuwe merkessentie: ‘Spa. Op het leven.’ Een groot succes. De TOMA stijgt enorm, net als de emotionele en functionele waardeperceptie van Spa. Met als gevolg een spectaculaire groei in penetratie en volume, terwijl de promodruk afneemt.

Effie_16_SPA, Op het leven.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland