Samenvatting
Samenvatting
In een krappe twee jaar de perceptie van een categorie veranderen, ga daar maar eens aan staan! Toch is het in het geval van Prominent gelukt. Het merk is opnieuw gepositioneerd en de aantrekkelijkheid en sales van het merk zijn sterk verbeterd. Door communicatiekeuzes tot in de kleinste details door te voeren en door echt te durven kiezen. Zo is de keuze voor een stoel van Prominent in minder dan 2 jaar tijd veranderd van een stoel omdat het moet, naar een stoel die je wilt hebben. Designed to relax.
Juryrapport
juryrapport
De herpositionering van de sta-op stoel van Prominent is een succesvolle operatie geweest, mede ondersteund door de vernieuwing van de Prominent-formule. Anders gezegd: de overall koerswijziging van Prominent wordt als het ware verzilverd door de zeer geslaagde herpositionering van de sta-op stoel tot relaxstoel.
De ambitie in de doelstelling lijkt misschien niet al te hoog, maar gezien de prijs van de stoel is dat toch een stevige opgave. De strategie is wat minder verrassend - wat is nu de primaire doelgroep, toch alle 50-plussers? - maar de stap van doelstelling naar idee is erg goed en de creatie overtuigt, zeker in dit segment van de meubelmarkt. In de middelenmix, hoe traditioneel ook, is er duidelijk sprake van een trendbreuk: tv en pre-rolls oké, maar de co-creatie met libelle, de relaxlounges in wellnesscentra en de samenwerking met designers, dat zijn richtingen die passen bij de gewenste verjonging. En het heeft gewerkt, zo tonen de resultaten aan: de stoel...