Samenvatting
Titel
OHRA wint het zorgseizoen met doemscenario’s en avatars.
Uitdaging
Hoe kan OHRA als kleine speler (marktaandeel 2,9%) de markt verslaan in het jaarlijkse grote gevecht tussen tientallen zorgverzekeraars om de switchende zorgklant?
InziCht
Bij een zorgverzekering vindt bijna iedereen een scherpe prijs belangrijk. Maar daarna verschillen de behoeftes aanzienlijk. Het is voor OHRA daarom zaak om zoveel mogelijk pluspunten van haar zorgverzekering gericht over het voetlicht te krijgen. Dat betekent naast ATL-awareness een belangrijke rol voor online diversificatie.
Idee
OHRA realiseert awareness met haar ATL campagne d.m.v. een zeer opvallend doemscenario en kapitaliseert hierop met een digitale ‘avatar’ campagne, waarin gericht diverse benefits worden gecommuniceerd.
Resultaat
OHRA realiseert een instroom die bijna 2 maal hoger ligt dan het marktgemiddelde en bijna 4 maal zoveel als het jaar ervoor. Dit is goed voor een premieomzet van ± €150 miljoen. Het is de hoogste instroom ooit, waarbij 2/3 deel rechtstreeks bij OHRA wordt afgesloten.
Waarom Effie-waardig?
Het kleine OHRA is een van de grote winnaars van het zorg-overstapseizoen. Ondanks een gemiddelde prijs weet het de hoogste instroom in haar geschiedenis te realiseren. Met een impactvol doemscenario van het nieuwe OHRA-stel, wordt awareness voor OHRA gecreëerd in ATL. Deze aandacht wordt in digitale media verzilverd met geanimeerde ‘avatars’ van datzelfde stel, die de verschillende benefits van de OHRA zorgverzekering gericht communiceren. OHRA werft tweemaal meer nieuwe verzekerden dan het marktgemiddelde, goed voor €150 miljoen aan premiewaarde. Grotendeels via eigen kanalen, dus niet middels prijsvergelijkers.
Kenmerken
Merknaam + issue/product/service
OHRA Zorgverzekering
Campagneperiode
Week 47 t/m week 52 2022