Terug naar cases overzicht

OHRA wint het zorgseizoen met doemscenario’s en avatars

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2023

In deze case

Samenvatting
Kenmerken

Opdrachtgever

OHRA

Bureau

Joe Public Take-Away Advertising
Holy Fools
Colorbleed

Samenvatting

Titel

OHRA wint het zorgseizoen met doemscenario’s en avatars. 

Uitdaging

Hoe kan OHRA als kleine speler (marktaandeel 2,9%) de markt verslaan in het jaarlijkse grote gevecht tussen tientallen zorgverzekeraars om de switchende zorgklant?

InziCht

Bij een zorgverzekering vindt bijna iedereen een scherpe prijs belangrijk. Maar daarna verschillen de behoeftes aanzienlijk. Het is voor OHRA daarom zaak om zoveel mogelijk pluspunten van haar zorgverzekering gericht over het voetlicht te krijgen. Dat betekent naast ATL-awareness een belangrijke rol voor online diversificatie.

Idee

OHRA realiseert awareness met haar ATL campagne d.m.v. een zeer opvallend doemscenario en kapitaliseert hierop met een digitale ‘avatar’ campagne, waarin gericht diverse benefits worden gecommuniceerd.

Resultaat

OHRA realiseert een instroom die bijna 2 maal hoger ligt dan het marktgemiddelde en bijna 4 maal zoveel als het jaar ervoor. Dit is goed voor een premieomzet van ± €150 miljoen. Het is de hoogste instroom ooit, waarbij 2/3 deel rechtstreeks bij OHRA wordt afgesloten.

Waarom Effie-waardig?

Het kleine OHRA is een van de grote winnaars van het zorg-overstapseizoen. Ondanks een gemiddelde prijs weet het de hoogste instroom in haar geschiedenis te realiseren. Met een impactvol doemscenario van het nieuwe OHRA-stel, wordt awareness voor OHRA gecreëerd in ATL. Deze aandacht wordt in digitale media verzilverd met geanimeerde ‘avatars’ van datzelfde stel, die de verschillende benefits van de OHRA zorgverzekering gericht communiceren. OHRA werft tweemaal meer nieuwe verzekerden dan het marktgemiddelde, goed voor €150 miljoen aan premiewaarde. Grotendeels via eigen kanalen, dus niet middels prijsvergelijkers.

 

Kenmerken

Merknaam + issue/product/service

OHRA Zorgverzekering

Campagneperiode

Week 47 t/m week 52 2022

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland