Terug naar cases overzicht

Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit.

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit..jpg
Effie_16_Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit..jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Energiedirect

Bureau

Etcetera
Red-Urban Ride
Coopr
Mediacom

Samenvatting

Samenvatting

Nadat het marktaandeel twee jaar daalde, besloot energiedirect.nl terug te gaan naar haar eigen, unieke kern van ‘alles direct doen’. Vanuit die no-nonsense mentaliteit werd afstand genomen van hét symbool voor alle onnodige poespas in de energiemarkt: de ‘gratis’ tablet die je uiteindelijk zelf betaalt. Tijdens de campagne is de bekendheid tot historische hoogte gestegen, is het aantal nieuwe klanten uitzonderlijk hard gestegen en het aantal vertrekkende klanten gedaald, waardoor het marktaandeel als enige in de markt steeg en de vierde marktpositie werd veiliggesteld.

Effie_16_Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit..jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland