Samenvatting
Samenvatting
De innovatieve technologie van Pridestream stelde iedereen (wereldwijd) in staat om virtueel bij de Amsterdam Gay Pride Canal Parade te zijn en zich even net zo vrij te voelen als alle andere deelnemers. Daarmee heeft KPN op een bijzonder impactvolle manier laten zien wat telecomtechnologie kan betekenen voor de vrijheid van mensen. En het maatschappelijke issue, het gebrek aan acceptatie van homo’s en lesbiennes, bij een hele grote groep mensen op een bijzondere manier op de agenda gezet.
Juryrapport
juryrapport
De wijze waarop KPN technologie heeft ingezet ten behoeve van een belangwekkend maatschappelijk doel tijdens de Gay Pride Canal Parade is inspirerend en sprankelend. Het idee zit bovendien in het hart van het eigen merk: Pridestream stelde mensen in staat zich ‘vrij’ te voelen, al was het maar voor even, door de mogelijkheid te bieden om via een internetverbinding virtueel bij de Canal Parade aanwezig te zijn. Dat raakt de kern van de KPN-belofte: diversiteit, vrijheid en verbinding dankzij de innovatieve technologie. Een mooi voorbeeld van het gebruik van de eigen kracht van het merk.
De campagne is richtinggevend in ons vak: in een commerciële setting niet alleen communiceren over waar je in gelooft, maar de daad ook bij het woord voegen. De case laat onvoldoende overtuigend zien in hoeverre KPN met Pridestream aan de acceptatie van homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders heeft bijgedragen (= de doelstelling). Niettemin is het een mooie case die nieuwe...