Terug naar cases overzicht

KFC is kipping it real, with real results

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_KFC is kipping it real, with real results.jpg
Effie_16_KFC is kipping it real, with real results.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

KFC Northern Europe

Bureau

Ogilvy & Mather Amsterdam

Samenvatting

Samenvatting

In een markt waar prijsstuntende hamburgerketens domineren, vaart het kleine KFC zijn eigen koers. KFC durft trouw te blijven aan zichzelf, aan kwaliteit en échte kip. Met echtheid als onderscheidende propositie verbindt KFC een functioneel productverhaal aan een sterk inzicht in de doelgroep. Want life is better when you’re real. Dankzij een campagne die emotie en activatie melodieus verbindt, pieken de merkwaarden terwijl de producten de restaurants uit vliegen. Écht wint van goedkoop: de doelgroep is er als de kippen bij en KFC groeit ruim 10% in sales en transacties.

Effie_16_KFC is kipping it real, with real results.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland