Samenvatting
Samenvatting
Vanuit een slim inzicht weet de Rabobank de conversatie in de markt te verleggen van het rentepercentage naar snelheid. Want binnen een week kan er veel gebeuren. Met een bijzondere ‘live’ campagne laten we zien dat iedereen in aanmerking komt voor een hypotheek binnen een week. Daarmee bepaalt Rabobank niet alleen het gesprek rondom hypotheken – tot Kamervragen aan toe – ook stijgt na een jarenlange daling het marktaandeel weer tot ver boven alle verwachtingen. Rabobank verslaat zowel de andere grootbanken als de goedkopere aanbieders.
Juryrapport
juryrapport
Een gewaagde belofte: binnen een week is de hypotheek geregeld. Maar Rabobank heeft het wel voor elkaar gekregen, en daardoor met deze krachtige USP een stijgende lijn weten te brengen in het dalende marktaandeel. De ijzersterke propositie vergt ook voor de interne organisatie het nodige, maar gezien de uitstekende resultaten is Rabobank daar goed in geslaagd.
Het inzicht - snelheid en duidelijkheid - is scherp, de strategie gewaagd en de executie passend. De doelgroep is breed (ook starters en zzp’ers) en de focus op één duidelijke benefit werkt. Het is een geslaagde conversie-campagne, die in alle uitingen snelheid ademt, met inhaak-commercials van echte klanten die daadwerkelijk binnen een week geholpen zijn. Dat deze mensen echt nèt een hypotheek hadden afgesloten kwam creatief overigens niet goed uit de verf, de commercials hadden ook voor die tijd gemaakt kunnen zijn.
Jammer dat de propositie-bekendheid niet meegenomen is in de doelstellingen en dat sommige...