Samenvatting
Samenvatting
Na de staatsovername in 2013 komt het bestaansrecht van SNS ter discussie te staan. Het vertrouwen is ver te zoeken. Het is erop of eronder, en dus gaat het roer om. SNS bewijst dat bankieren anders kan. Door niet boven maar tussen de mensen te staan. Met proposities die bankgewoonten doorbreken en concreet voordeel bieden voor de consument. De campagne raakt de juiste snaar. Steeds meer mensen zien SNS als een bank waar ze hun geldzaken willen onderbrengen. Het vertrouwen is teruggewonnen. En dat vindt SNS eigenlijk heel normaal.
Juryrapport
juryrapport
De vierde bank van Nederland positioneert zich als bank die heel dicht bij de klant staat. Dat lijkt een onmogelijke opgave, SNS komt van heel ver. ‘Bankieren kan een stuk normaler’, het is een boodschap waarmee je je zo kort na de crisis (en met een negatieve perceptie bij de consument) op glad ijs begeeft, zeker als je die boodschap betrekt op de ‘gewone’ basisdienstverlening. Tegelijkertijd is dit ook de kracht van de case, mede omdat zeer gericht geacteerd is op dit klantinzicht. Met een traditionele middelmix, dat wel, maar daar is niks mis mee als het werkt. En dat doet het.
Het is een mooie ronde, overtuigend en consistent uitgevoerde campagne. De strategie klopt als een bus, en de keuze voor Bennie Jolink als drager van de campagne pakt goed uit. Wel een kleine kanttekening over de inzending: bij de doelstelling absolute cijfers noemen en bij de resultaten percentages, dat is niet handig. Verder blijft onduidelijk hoeveel leads aan het einde van de funnel...