Terug naar cases overzicht

Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden.jpg
Effie_16_Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Coca-Cola Nederland

Bureau

UM

Samenvatting

Samenvatting

Coca-Cola is met Coke FrisChicks het eerste merk in Nederland dat het aandurft om de ontwikkeling van content 100% in handen te leggen van ‘zelf opgeleide’ aanstormende vlogtalenten en niet kiest voor ‘gekochte’ one-off’s met bekende vloggers. Met echte, interactieve en persoonlijke happiness-content winnen we de harten van tieners terug. De mobile-first-strategie, organische media-inzet, gerichte PR en het ‘lenen’ van bereik van bekende Youtubers, zorgen voor organische groei van ons eigen contentplatform. Resultaat: dalende brandlove-cijfers omgebogen in groei en een stijging in drinkintentie onder tieners die de doelstelling overtreft.

Effie_16_Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland