Terug naar cases overzicht

Goud in handen

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2023

In deze case

Samenvatting
Kenmerken
Uitdaging & Ambitie
Inzicht & Strategie
Concept & Plan
Resultaten
Juryrapport

Opdrachtgever

Indeed Netherlands B.V

Bureau

vandenbusken

Samenvatting

Titel

Goud laat je toch niet liggen?

Uitdaging

Indeed wil op impactvolle wijze de aandacht pakken van de top 20 HR- en Recruitment managers bij grote organisaties in Nederland én België. Organisaties die op dit moment geen relatie zijn van Indeed en dus… kansen laten liggen. Meer dan de helft van de mensen die op zoek is naar een baan, zoekt immers bij Indeed! Echter deze HR- en Recruitment managers hebben in alle campagnes die voorgaand zijn ontwikkeld nooit gereageerd. Tijd voor een andere aanpak om deze lastige doelgroep wel te activeren met de vraag: hoe komen wij aan tafel?

InziCht

Deze belangrijke doelgroep is niet zo maar te vangen. Door een persoonlijke, symphatieke en fysieke uiting te sturen, konden we de doelgroep echt bereiken zonder dat de secretaresse of postkamer de filter zou zijn. Met een 'persoonlijk' pakket hebben ze de uiting direct in handen.

Idee

Frustrerend he?! Als je weet dat iets voor het grijpen ligt, maar je er net niet bij kunt… Net als al het waardevolle werkzoekende talent dat voor jouw organisatie aan de slag kan. Indeed kan je daarbij helpen. Want… goud laat je toch niet liggen? De managers ontvingen een transparante kluis, rijkelijk gevuld met chocoladerepen in de vorm van goudstaven. De kluis werd voorzien van een slot, met onbekende code. Bij de kluis zat een kaartje, met de boodschap “Frustrerend hè? Je weet dat het er is, maar je kunt er nét niet bij. Jouw accountmanager van indeed belt je binnenkort met de code! Liever nu meteen toegang tot het goud? Bel ons!

Resultaat

Met meer dan 63% respons volgden binnen no-time volgden twaalf 1-op-1 inspiratiesessies met de doelgroep. Binnen 3 maanden converteerde maar liefst 40% tot betalende klant

Waarom Effie-waardig?

Als alle campagnes die ontwikkeld zijn niet werken moet je komen met een krachtig idee en een sterke uitvoering. Door gebruik te maken van een ander middel (direct mail pakket) en een symphatieke uiting (transparante kluis met chocolade) vang je de doelgroep. En dat is gebleken. Van de negentien top-leads zijn er twaalf 1-op-1 inspiratiesessies uitgevoerd. En 40% is blijvend klant geworden.

Kenmerken

Merknaam + issue/product/service

Indeed, Indeed is een zoekmachine voor vacatures

Campagneperiode

4 t/m 25 oktober 2022

 

Uitdaging & Ambitie

Indeed wil op impactvolle wijze de aandacht pakken van de top 20 HR- en Recruitment managers bij grote organisaties in Nederland én België. Organisaties die op dit moment geen relatie zijn van Indeed en dus… kansen laten liggen. Meer dan de helft van de mensen die op zoek is naar een baan, zoekt immers bij Indeed! Echter deze HR- en Recruitment managers hebben in alle campagnes die voorgaand zijn ontwikkeld nooit gereageerd. Tijd voor een andere aanpak om deze lastige doelgroep wel te activeren met de vraag: hoe komen wij aan tafel?

Het doel werd gesteld om bij minimaal 3 top-leads aan tafel te komen voor 1-op-1 inspiratiesessie.

Inzicht & Strategie

Deze belangrijke doelgroep is niet zo maar te vangen. Campagnes via verschillende kanalen zoals social, cold-calling, print en e-mail had geen effect. Door een persoonlijke, symphatieke en fysieke uiting te sturen, konden we de doelgroep echt bereiken zonder dat de secretaresse of postkamer de filter zou zijn. Met een 'persoonlijk' pakket hebben ze de uiting direct in handen.

Concept & Plan

Frustrerend he?! Als je weet dat iets voor het grijpen ligt, maar je er net niet bij kunt… Net als al het waardevolle werkzoekende talent dat voor jouw organisatie aan de slag kan. Indeed kan je daarbij helpen. Want… goud laat je toch niet liggen? De managers ontvingen een transparante kluis, rijkelijk gevuld met chocoladerepen in de vorm van goudstaven. De kluis werd voorzien van een slot, met onbekende code. Bij de kluis zat een kaartje, met de boodschap “Frustrerend hè? Je weet dat het er is, maar je kunt er nét niet bij. Jouw accountmanager van indeed belt je binnenkort met de code! Liever nu meteen toegang tot het goud? Bel ons!

Resultaten

Met meer dan 63% respons volgden binnen no-time volgden twaalf 1-op-1 inspiratiesessies met de doelgroep. Binnen 3 maanden converteerde maar liefst 40% tot betalende klant.

Juryrapport

Ambitie

In tijden van arbeidsmarktkrapte kan de persoonlijke benadering van een HR- en recruitment-manager door een aanbieder van arbeid - of een verbinder ervan - wellicht tot business leiden. Indeed is een platform dat vraag en aanbod verbindt, ogenschijnlijk met behoorlijk wat succes. Maar het lukte de organisatie erachter niet om door te dringen tot het hogere segment in de HR-markt, zeg maar de HR/Recruitment-managers werkzaam bij de top 20, volgens eigen zeggen ‘een belangrijke doelgroep die niet zomaar te vangen is’. Tot nu had dit topsegment nooit gereageerd op campagnes van Indeed.

Meer dan de helft van de werkzoekenden zoekt naar vacatures bij Indeed (helaas onderbouwt Indeed dit cijfer niet). Gek dus dat die toppers geen sjoege gaven. Daarom besloot de organisatie in een volgende campagne de postkamer of secretaresse te omzeilen en zich rechtstreeks tot deze gewilde HR- en recruitment-managers te richten. Er werden negentien bedrijven - ‘top leads’ - geselecteerd naar...

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland