Terug naar cases overzicht

Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten.jpg
Effie_17_Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Belastingdienst Douane

Bureau

Kesselskramer
Starcom Nederland

Samenvatting

Samenvatting

Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten

Om ervoor te zorgen dat reizigers zich houden aan de regels, zal Belastingdienst Douane zich menselijker en behulpzamer moeten opstellen. Daarom heeft ze de handige Douane Reizen App, waarin staat wat wel en niet mee terug naar huis mag. En aangezien tegenwoordig iedereen een wereldreiziger is, stelt Belastingdienst Douane op menselijke wijze de sociale norm door diverse doodgewone (wereld)reizigers in doodgewone reissituaties te tonen die de app hebben/downloaden. Een doodgewone campagne met als buitengewoon resultaat 107.295 downloads in vier maanden: ruim 30% boven de ambitieuze doelstelling.

Effie_17_Een doodgewone campagne met buitengewone resultaten.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland