Terug naar cases overzicht

Nuon, Luisteren geeft energie

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2017

Effie_17_Nuon, Luisteren geeft energie.jpg
Effie_17_Nuon, Luisteren geeft energie.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

NUON

Bureau

Lemon Scented Tea
iProspect
UM
FCB Amsterdam

Samenvatting

Samenvatting

Met de nieuwe campagne Luisteren geeft energie verbeterde Nuon binnen een jaar haar NPS significant. De nieuwe campagne is gebaseerd op baanbrekend onderzoek, dat fundamenteel nieuwe inzichten gaf. Hierdoor begrijpen we nu hoe NPS klantbehoud beïnvloedt en hoe communicatie daarin een doorslaggevende rol speelt. De nieuwe aanpak heeft gewerkt: het tij is gekeerd. Luisteren bleek een prachtig middel om churn tegen te gaan en marktaandeel te heroveren in een agressieve prijsvechtersmarkt met meer dan 50 concurrenten.

Effie_17_Nuon, Luisteren geeft energie.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland