Terug naar cases overzicht

De ontdekking van Mondriaan

Maatschappelijke Impact - Effie Awards 2017

Effie_17_De ontdekking van Mondriaan.jpg
Effie_17_De ontdekking van Mondriaan.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Gemeentemuseum Den Haag

Bureau

MEC
Kinetic
Den Haag Margeting Gemeente Den Haag

Samenvatting

Samenvatting

Het in de harten en hoofden krijgen van Mondriaan met als doel zijn werk toegankelijker en begrijpelijker te maken is geslaagd. De (beperkte) beschikbare middelen zijn ingezet op het ontdekken van de mens en de kunstenaar Mondriaan en het enthousiasmeren van een breed publiek voor zijn kunst. De zichtbaarheid van Mondriaan in Den Haag was enorm. Bezoekersaantallen aan de stad en het museum zijn gestegen, met name door een boost van het internationale bezoek. De campagne heeft aangetoond dat Mondriaan verbindt en inspireert. Mondriaan is daadwerkelijk ontdekt en omarmt.

Effie_17_De ontdekking van Mondriaan.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland