Terug naar cases overzicht

Ditzo: Verzekeren met 'n smiley

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2016

Effie_16_Ditzo, Verzekeren met 'n smiley.jpg
Effie_16_Ditzo, Verzekeren met 'n smiley.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Ditzo

Bureau

Etcetera
Blue Mango
Media Reverse
Coebergh

Samenvatting

Samenvatting

De turnaround van Ditzo: vanuit het dictaat van de vergelijkingssites (categorieprobleem) naar een succesvol eigen gezicht (categorie onderscheidend), dat vanuit eigen kracht onlogica en onrecht, veroorzaakt door vergelijkingssites, oplost in het voordeel van de consument.

Ondanks een forse reductie van het marketingbudget en van de interne kosten is in korte tijd double digit-groei van het aantal nieuwe klanten, een positieve premieopbrengst 2015/2016 versus negatieve polisopbrengst in 2014 en een stijgende klanttevredenheid bereikt. Met een frisse, onderscheidende campagne en een sterk gelimiteerd budget is een overlevingsstrategie omgezet in een succesvolle groeistrategie.

Effie_16_Ditzo, Verzekeren met 'n smiley.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland