Samenvatting
Titel
De Baak geeft ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en leiderschap
Uitdaging
De Baak wil groeien. Maar een exclusief, corporate en afstandelijk imago in een zeer competitieve markt staat in de weg. Hoe maken we de Baak relevant en toegankelijk voor iedereen die meer uit zichzelf wil halen?
InziCht
Persoonlijke ontwikkeling is hot, getuige de wildgroei aan boeken, podcasts en coaches. Zo loopt de markt over en beginnen mensen steeds cynischer te worden over zelfontwikkeling.
Idee
Als autoriteit moeten we niet meer van hetzelfde zeggen, maar lef hebben en verder kijken vanuit onze visie. Om het beste uit jezelf te halen, heb je maar 1 ding nodig: ruimte. Door te stoppen met alles wat afleidt, ontdek je wat je in je hebt.
Resultaat
Na jaren van stagnatie weet de Baak de trend duurzaam te keren. 2022 was het meest succesvolle jaar ooit met een stijging van 17% van het aantal aanmeldingen, leidend tot de hoogste omzet ooit. En 2023 is hard op weg nóg succesvoller te worden met een YTD (t/m 30 juni 2023) stijging van 33%.
Waarom Effie-waardig?
De Baak laat zien hoe je met een herintroductie van het merk in een extreem competitieve markt, succesvol een eigen positie claimt. ‘Ruimte geven’ stuurt alles wat we doen: van campagne tot visuele identiteit en content. We slagen erin een opvallende en geheel eigen merkervaring te creëren. In een categorie die steeds voller wordt, valt de Baak op met een tegendraadse boodschap, tone of voice en look & feel. Het merk wordt sterker en dat leidt tot een ongekende groei in deelnemers en omzet.
Kenmerken
Merknaam + issue/product/service
De Baak: trainingsinstituut voor leiderschap en persoonlijke ontwikkeling
Campagneperiode
20 juni 2022 - 30 juni 2023