Terug naar cases overzicht

Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper.jpg
Effie_16_Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Wassanen Benelux

Bureau

Buutvrij For Life
Studio Whoohoo
Kaliber
Audentity

Samenvatting

Samenvatting

Clipper Tea is een fairtrade, biologisch, Engels theemerk met 100% natuurlijke ingredienten, een leuke verpakking en het hart op de juiste plaats. Hoe maak je impact in een overvolle theemarkt, als nieuwkomer met zo'n enorm lang verhaal? Het grote idee: Alle redenen om van Clipper te houden passen nooit in één commercial. Daarom maakten we er tientallen tegelijk en trakteerden we de meest veeleisende theeliefhebbers van Nederland op een heleboel leuke weetjes om door te vertellen. Deze 100% online campagne zette Clipper stevig op de kaart in Nederland met als resultaat een marktaandeel van 4,4% en zelfs 7,8% bij Albert Heijn waardoor Clipper daar het derde theemerk is geworden!

Effie_16_Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland