Samenvatting
Samenvatting
In een commodity markt waarin Toon als tech-gadget zijn plafond lijkt te hebben bereikt, slaagt Eneco er met de ‘Buurman en Buurman’ campagne in om de sympathie van de massa te winnen en Toon laagdrempelig en bijzonder te maken. Met behulp van de twee klus-klunzen worden alle communicatie KPI’s overtroffen en gaan de Toon-verkopen door het dak: bijna twee keer zo veel dan wat we verwachtten. En dat met een campagnerendement van 187%.
Juryrapport
juryrapport
Al jaren zet Eneco de toon in het verbeteren en stimuleren van duurzaamheid. Ook dit is een voorbeeld van een campagne die verantwoord energiegebruik laagdrempelig over de bühne tilt. Toon is een slimme thermostaat die met de daaraan gekoppelde app de gebruiker niet alleen gebruiksinformatie biedt, maar ook smart home technologie aanreikt.
De keuze voor de ‘klusklunzen’ Buurman en Buurman is goed doordacht vanuit de brede doelgroep en de strategie om technologische drempels die worden ervaren te verlagen met entertainment. De sympathieke campagne is zorgvuldig en degelijk in executie. Dat werkt uitstekend, zo blijkt. (Niet onbelangrijk: de case is helder en to-the-point geschreven.) In alles - strategie, creatie, middelen - voel je ook de liefde voor het communicatievak. Zo kun je in een low interest markt een 275 euro kostende tool succesvol verkopen.
Het budget is fors, maar de customer lifetime value rechtvaardigt de investering. De commerciële en...