Terug naar cases overzicht

Amstel Radler 2.0%: Verfrissende aardverschuiving in de biermarkt

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2016

Effie_16_Amstel Radler 2.0%. Verfrissende aardverschuiving in de biermarkt.jpg
Effie_16_Amstel Radler 2.0%. Verfrissende aardverschuiving in de biermarkt.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Heineken

Bureau

Indie
Starcom
Being There

Samenvatting

Samenvatting

Amstel Radler vergroot de momenten waarop bier relevant is voor de consument. Door het fietsdomein te claimen verbond Amstel de functionele benefit van Radler (verfrissing) aan de occasion (na inspanning) met een belangrijke rol voor ‘de vrienden’. Zo werd de link gelegd met de emotionele benefit van bier en de merkessentie van Amstel. Radler werd uitgelegd door een grootse ATL-campagne. Middels BTL werden trial en aankoop gestimuleerd. Met Amstel Radler heeft Amstel het ultieme doel bereikt: de biermarkt op zijn grondvesten doen schudden door een totaal nieuwe categorie te introduceren.

Effie_16_Amstel Radler 2.0%. Verfrissende aardverschuiving in de biermarkt.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland