Terug naar cases overzicht

Allerhande kersthulp via WhatsApp

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2016

Effie_16_Allerhande kersthulp via WhatsApp.jpg
Effie_16_Allerhande kersthulp via WhatsApp.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Albert Heijn

Bureau

MPG.

Samenvatting

Samenvatting

Albert Heijn is erin geslaagd om in korte tijd met een slimme middelenkeuze, de WhatsAppservice ‘Allerhande kersthulp via WhatsApp’ bekend te maken bij ca. 2,3 miljoen mensen. Met het hoge rapportcijfer, de NPS-score en het aantal mensen dat is geholpen, is de basisdoelstelling, echte fans aan het merk binden, ruimschoots gehaald. Albert Heijn heeft als eerste merk ter wereld een-op-een contact bewerkstelligd via WhatsApp met kerstkookhulp en bewezen de meest logische keuze te zijn als kerstsupermarkt. Deelnemers hebben beduidend minder stress ervaren bij het bereiden van hun kerstgerecht.

Effie_16_Allerhande kersthulp via WhatsApp.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland