PERSBERICHT
Veel nieuwe gezichten in de Effie Awards jury
Amsterdam, 13 juni 2024 – Effie Awards heeft vandaag de namen van twintig nieuwe juryleden bekendgemaakt. Bekende gezichten zoals Lode Schaeffer (INDIE) en Lydi Siebers (Nationale Postcode Loterij & VriendenLoterij) maken dit jaar deel uit van de jury. Bij de samenstelling van de jury’s is zorgvuldig gekeken naar diversiteit: bureaus, producers, adverteerders, onafhankelijken, onderzoekers, mannen, vrouwen en culturele achtergronden. Het Effie-seizoen wordt op 25 juni officieel geopend met EffieFest.
De jury is dit jaar voor het eerst samengesteld door Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, die recentelijk is verkozen tot CMO van het jaar en het stokje heeft overgenomen van Effie Stuurgroeplid Heleen Crielaard. Smith: “Het is een voorrecht om deze verantwoordelijkheid over te nemen en ik ben verheugd over de expertise van onze nieuwe juryleden. Wij streven naar een jury die niet alleen ervaren is, maar ook frisse perspectieven en innovatieve ideeën meebrengt. De nieuwe junior juryleden zullen hier een belangrijke bijdrage aan leveren.”
Junior juryleden
Het initiatief voor junior juryleden, geïntroduceerd in 2023, biedt jonge talenten met maximaal vijf jaar werkervaring de kans om een ‘stageplek’ in een van de acht vakjury’s te bemachtigen. Door juniors aan de jury toe te voegen, wil Effie Awards jong talent de kans geven om ervaring op te doen en bij te dragen aan het beoordelen van baanbrekende marketingcases. Jonge talenten die first-hand kennis willen opdoen over wat een case award-winning maakt, kunnen zich nog tot 18 juni aanmelden.
EffieFest: de officiële kick-off van een nieuw Effie-jaar
Traditiegetrouw worden de nieuwe juryleden officieel gepresenteerd tijdens EffieFest, de officiële kick-off van een nieuw Effie-jaar. De middag, speciaal georganiseerd voor marketeers, staat in het teken van kennisdeling. Effie-winnaars en juryleden delen hun inzichten over wat zij hebben geleerd van alle Effie-inzendingen in de afgelopen jaren. Er wordt vooral gesproken over het ontwikkelen van effectieve communicatie- en marketingcases, merkontwikkeling, gedragsbeïnvloeding op de korte termijn en het creëren van impactvolle proposities. Wil je dit jaar kans maken op een Effie Award? Dan mag je dit evenement niet missen. Er zijn nog enkele kaarten voor het EffieFest te koop via deze link.
Dit zijn de nieuwe juryleden van de Effie Awards op een rij. Bekijk hier het overzicht van alle juryleden.
Gedrag Lang
Bart Massa - Validators
Evelien Magnin - Cloetta
Dries Poels - Nederlands Loterij Organisatie
Gedrag Kort
Henk Boersen - Glasnost International
Anne Merel Verleun - Dentsu Creative
Dean Cooman - Boomerang
Lydi Siebers - Nationale Postcode Loterij
Maatschappelijk
Lucy van der Helm - Sire
Mischa Schreuder - Fitzroy
Judith Franssen - Randstad
Merk
Lode Schaeffer - Indie
Ilse de Cloe - NCOI
Branded Customer Experience
Marielle Tolen - MediaMonks
Lea Schollmeyer - Hello Fresh
Wieke van Dijk - Auping
Succesvolle Introducties
Esther Overmars - Here
Wenka Booij - ING
Impactvolle proposities
Marieke de Koning - De Reclamefabriek
Adriaan Bos - AB Inbev
Maatschappelijke Plus
Shaun Voogd - Filmmacht
Over de Effie Awards
Effie Awards worden in meer dan vijftig landen, verspreid over vijf continenten, aan de meest effectieve marketing- en communicatiecases in zeven categorieën toegekend. Inzenders voor een Effie moeten aantonen dat de activiteiten, gebaseerd op een sterk strategisch inzicht, een belangrijke of doorslaggevende rol hebben gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat of maatschappelijke impact. Effie Netherlands is onderdeel van Effie Worldwide Inc., gevestigd in New York (VS), en wordt sinds 1983 in Nederland georganiseerd door brancheplatform VIA en bvA, netwerk van merkleiders.
Voor meer informatie en interviewaanvragen:
- Naomi Wallenburg | Marketing & Communicatie Manager | +31 85 401 08 02 | naomi@vianederland.nl