Terug naar cases overzicht

WE x Nina

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_WE x Nina.png
Effie_17_WE x Nina.png

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

WE Fashion

Bureau

Endemol Shine Nederland
RTL Nederland

Samenvatting

Samenvatting

Een nog niet eerder vertoonde natuurlijke en diepe verwevenheid tussen fictie en werkelijkheid in combinatie met fantastische resultaten maakt deze case uniek in het Nederlandse medialandschap. Een volledig geïntegreerde 360 interactieve marketingcampagne tussen WE Fashion, RTL en EndemolShine met in de hoofdrol Nina Sanders en GTST als centraal platform.

Effie_17_WE x Nina.png

Juryrapport

juryrapport

Dit is branded content in optima forma. In de lastige kledingmarkt is de uitvoering van deze samenwerking van WE Fashion met GTST/RTL en stijlicoon Nina vernieuwend en gedurfd. De vermenging van merkcommunicatie in de verhaallijn van de populaire televisieserie blijkt uiterst effectief. De 360 graden-aanpak van WE is perfect getarget op de doelgroep. Strategie, creatie, de inzet van middelen, het is allemaal heel doordacht en geïntegreerd gebeurd. De executie is in alle opzichten sterk. De fashion show die zowel op televisie als live plaatsvindt, met daarna directe online verkoop..., prima timing, heel slim.

In vijf weken tijd is een substantieel commercieel resultaat geboekt, hoewel de cijfers hier en daar wat onduidelijk zijn gebracht en de communicatiedoelstellingen niet zo enorm ambitieus zijn. Jammer dat er wat context ontbreekt over de kledingmarkt in de kerstperiode en over concurrenten die rond deze actieperiode van de markt verdwenen zijn. Meer uitleg had de...

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland