Terug naar cases overzicht

Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo.

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo..jpeg
Effie_17_Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo..jpeg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Jumbo Supermarkten

Bureau

Alfred International
Vijf890
Google
UM
Searchresult

Samenvatting

Samenvatting

Deze kortlopende campagne heeft structureel gedrag veranderd door klanten te converteren naar online boodschappen doen.

Jumbo zet haar thuisbezorgservice onuitwisbaar op de kaart en doorbreekt de klantbarrière dat online boodschappen doen tijdrovend en gedoe is.

Een nieuw online campagnemodel, dat samen met Google ontwikkeld is, maakt effectieve conversie van het marktpotentieel mogelijk.

De campagne realiseert een positieve trendbreuk in groeicijfers, een structurele uplift in gemiddelde online weekomzet (+43% vs pre-campagne) en laat niet alleen Jumbo sterker groeien dan de online marktleider, maar accelereert ook de totale markt voor online boodschappen.

Effie_17_Snel Besteld, Snel Thuisbezorgd door Jumbo..jpeg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland