Terug naar cases overzicht

Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen.

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen..jpg
Effie_17_Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen..jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Rabobank

Bureau

A Friend of Mine
180 Kingsday
PHD
Traffic4U

Samenvatting

Samenvatting

Hoe verkoop je een nieuw product aan kleine ondernemers en ZZP’ers die denken dat het niks voor hén is? Zonder het product te wijzigen en zelfs met een minder aantrekkelijk aanbod heeft een nieuwe aanpak het tóch voor elkaar gekregen. Door weg te blijven van het product, en aan te haken bij bestaand consumentengedrag (“Kan ik hier pinnen?”) hebben we Rabo Smartpin als nieuwe norm neergezet. Dankzij een opvallende campagne en een doelgroepspecifieke contentbenadering horen we nu steeds vaker bij klein-ondernemend Nederland: "Natuurlijk kunt u hier pinnen".

Effie_17_Rabo SmartPin. Natuurlijk kunt u hier pinnen..jpg

Juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland