Terug naar cases overzicht

Eigenwijze cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_Eigenwijze cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia.png
Effie_17_Eigenwijze cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia.png

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Mondelez Nederland

Bureau

Carat
The story Lab
iProspect
Adfactor
Zipper

Samenvatting

Samenvatting

De business challenge voor Philadelphia was enorm: we dienden een voor Philadelphia nieuw segment te betreden dat tot voor kort niet ons domein was. Ons budget was – zeker gezien de ambitieuze doelstelling – beperkt. De #MijnPhiladelphiaCheesecake campagne gebruikt insights op het gebied van foodtrends/mediagebruik om een gedragsverandering teweeg te brengen. Met unieke online content en een middelenstrategie gericht op het verspreiden hiervan werd de consument geactiveerd om cheesecake te bakken met Philadelphia. Dit alles resulteert in een nummer 1 positie qua profilering en marktaandeel, en een stijging in volume van 30%.

Effie_17_Eigenwijze cheesecake campagne zorgt voor ongekende groei voor Philadelphia.png

Juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland