Terug naar cases overzicht

ONderweg ben ik OFFline

Maatschappelijke Impact - Effie Awards 2017

Effie_17_ONderweg ben ik OFFline.jpg
Effie_17_ONderweg ben ik OFFline.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Ministerie van IENM/ Dienst Publiek en Communicatie

Bureau

Roorda Reclamebureau

Samenvatting

Samenvatting

Door aan te haken op het inzicht dat men genoeg heeft van het altijd maar bereikbaar moeten zijn (het altijd 'aan' staan), hebben we in een korte tijd een nieuwe sociale norm gevestigd en daadwerkelijk gedrag veranderd. Dankzij 'ONderweg ben ik OFFline' grijpt niet langer ruim 1 op de 4, maar nog slechts een kleine 1 op de 5 automobilisten regelmatig naar zijn smartphone. Hoeveel doden en gewonden dat scheelt kunnen we niet zeggen, maar dat de campagne een groot maatschappelijk belang heeft gediend staat als een paal boven water.

Effie_17_ONderweg ben ik OFFline.jpg

Juryrapport

juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland