Samenvatting
Samenvatting
“Some say that true creativity starts at the heart of marketing”. Deze campagne is daar een kleurrijk voorbeeld van. Flexa heeft Nederland kleur gegeven door vanuit een sterk consumenteninzicht te werken aan creatieve oplossingen. Uit ‘kleuronzekerheid’ is een gedurfde belofte geboren: Vierkant achter je Kleurkeuze. Flexa heeft innovatieve brand utilities geïntroduceerd en een stap toegevoegd aan de klassieke customer journey. De optelsom van al deze creatieve oplossingen heeft geresulteerd in het creëren van ‘kleurvertrouwen’ bij de consument. Zodanig dat Flexa meer kleurverf verkocht en de hele kleurmarkt wakker heeft geschud.
Juryrapport
Juryrapport
Een prachtige case, ingezonden in de categorie Gedrag Lang, waarbij een nog veel langer perspectief gloort. Flexa gaat met succes de uitdaging aan om een markt wakker te schudden waarin al jaren nauwelijks nieuwe waarde wordt gecreëerd. Meer dan 75% van het volume in de verfmarkt is witverf, Flexa wil daar meer kleur in brengen.
In een uitstekend geschreven case laat Flexa zien hoe je met een scherp inzicht (angst voor kleur), een sterke strategie (vertrouwen geven in kleur) en een prima executie gedrag kunt veranderen. Twee slimme brand utilities, perfect geïntegreerd in de campagne, maken het verschil: de Flexa Visualizer app (niet nieuw, wel prima toegepast) en vooral de Flexa Kleurtester, een conversie-tool voor 1,99 euro, waarmee je kleur op de muur thuis kunt uitproberen. Flexa communiceert niet alleen, maar biedt ook oplossingen en creëert zo een nieuwe stap in de customer journey.
De groei in marktaandeel is misschien niet spectaculair, maar gezien de...