Terug naar cases overzicht

De Bastaard van Hertog Jan

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2017

Effie_17_De Bastaard van Hertog Jan.jpg
Effie_17_De Bastaard van Hertog Jan.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Hertog Jan - AB Inbev Nederland

Bureau

The Valley
Osborne Pike

Samenvatting

Samenvatting

Hertog Jan introduceerde succesvol een geheel nieuw product in een uitgekristalliseerd biersegment. Een segment dat op het eerste oog niet bij het merk past, dat kampt met een imagoprobleem en krimpende doelgroep te maken had. Met Bastaard is bewezen dat communicatie vanuit een sterk merk-DNA en vertrouwen in een segmentvreemd bierconcept, succesvolle commerciële resultaten mogelijk maakt. Zelfs met een stevige premium prijsstelling. Dankzij deze atypische aanpak groeit het segment weer in waarde en kopers. Hertog Jan toont met Bastaard lef en ballen!

Effie_17_De Bastaard van Hertog Jan.jpg

Juryrapport

Juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland